-
Ve třídách je snížený počet dětí.
-
Mateřská škola vytváří podmínky pro adaptaci dítěte v souladu s individuálními potřebami.
-
Dítěti je umožněno používání specifických pomůcek pro zajištění pocitu bezpečí a jistoty.
-
Je poskytována speciálně pedagogické péče individuálně i ve skupině, nabídka doplňkových programů ( Metoda dobrého startu, arteterapie, logopedie, strukturované nácviky a učení, náhradní obrázkový komunikační systém, průpravná grafomotorická cvičení, canisterapie).
-
Na každé třídě souběžně působí více pedagogů: Dvě třídní učitelky a jeden asistent pedagoga. Jedna z třídních učitelek za podpory asistentky pedagoga vede činnosti na třídě a realizuje třídní vzdělávací program. Druhá učitelka zajišťuje individuální speciálně pedagogickou péči, která probíhá dle potřeb na klidném místě ve třídě či mimo třídu v pracovně nebo ve třídě v rámci probíhajících činností.
-
Jsou uplatňovány speciálně pedagogické vzdělávací metody a formy umožňující včasnou diagnostiku, je zajištěna realizace podpůrných opatření a naplňování vzdělávacích potřeb jednotlivých dětí.
-
Osvojování specifických dovedností a dovedností zaměřených na zvládnutí sebeobsluhy a základních hygienických návyků probíhá v rozsahu individuálních potřeb a možností dítěte.
-
Důsledně je dodržován individuální přístup pedagoga k dítěti.
-
Vytváříme podmínky pro náhradní pohybové aktivity dítěte možné v rámci jeho omezení.
-
Mateřská škola je vybavena dostatečným množstvím podnětných a bezpečných hraček a pomůcek, jsou zajištěny a využívány vhodné kompenzační a speciální (technické a didaktické) pomůcky.
-
Vzdělávání dětí probíhá ve vhodném komunikačním systému. V souladu s potřebami dítěte a s doporučeními odborných pracovišť je používán náhradní komunikační systém (piktogramy, fotografie, obrázky, zástupné předměty, gesta.)
-
Všichni pracovníci mateřské školy uplatňují k dítěti laskavě důsledný přístup a podílejí se na vytváření zklidňujícího i podnětného prostředí.
-
Je zajištěn vyhovující režim dne, který respektuje potřeby dětí (zejména pravidelnost, dostatek času na realizaci činností, úprava času stravování, dostatečný odpočinek).
-
Prostředí mateřské školy je upraveno tak, aby byla zajištěna bezpečnost dětí a dle potřeb jednotlivých dětí také zvýšený bezpečnostní dohled.
-
Pro úspěšnou pedagogickou práci zejména s dětmi s opožděným vývojem je citlivě přizpůsobena organizace se střídáním nabídky činností, trénováním návyků a praktických dovedností, ponecháním co největšího prostoru pro volné hry a pohybové aktivity.
-
Vzdělávání dětí se specifickými vzdělávacími potřebami, dětí se zdravotním oslabením a dětí z odlišných etnik je přizpůsobeno jejich potřebám, schopnostem, možnostem a aktuálnímu stavu.
-
Aktivní a pravidelná spolupráce mateřské školy se zákonnými zástupci dětí a odbornými pracovišti.